Első hallásra sokan a teljes esküvőt összefogó Ceremóniamesterre gondolnak, azonban a Szertartásvezető, ha tömören szeretnénk fogalmazni, akkor amolyan Anyakönyvvezető-pótló, Ő az a személy, aki révén a násznép előtt a jegyespár az IGEN kimondásával házaspárrá válik.

Az esküvői szolgáltatások sorát nagyjából 2008 óta színesíti e szakma. Létét a jegyespárok megnövekedett igényei, a különféle bürokratikus akadályok, szabályok hívták létre, hiszen egyre többen szeretnék felejthetetlenné tenni az esketési ceremóniájukat, és az unalmas, elcsépelt házasságkötő terem helyett egy különleges helyszínen összekötni életüket párjukkal.

Hogy mik ezek a bürokratikus akadályok, szabályok?

Az önkormányzatok, anyakönyvi hivatalok sok helyen elzárkóztak attól, hogy a több száz magánszemély adatait tartalmazó anyakönyvet kiengedjék az épületből, ami teljes mértékben érthető volt. Ugyan 2014 júliusától a Polgári Törvénykönyv változásával az Anyakönyvet felváltotta az Elektronikus Anyakönyvezés és az Aláírólap, amin a jegyespár írásban megerősíti a kimondott IGEN-t, azonban továbbra is a kerület Jegyzője dönti el, hogy az Anyakönyvvezető hol és mikor eskethet.

Néhány hivatal, hogy a problémát orvosolja, vállalja, hogy ún. megerősítő szertartást tart külső helyszínen, de csak a saját kerületükben. A szertartás szövegét persze velük nem lehet egyeztetni, el kell fogadni az anyakönyvvezető jól bevált szavait.

A törvényi szabályozások, még ha ki is engedik az Aláírólapot/Anyakönyvvezetőt az épületből, tovább nehezítik a jegyespárok életét.

Például munkaszüneti napon, ünnepnapon az Anyakönyvvezetőnek is szabadnapja van, így aznap nem adhat össze. Sok budapesti kerületben 3-4 napos ünnepnapoknál (pl. Május 1-je, Pünkösd, Aug. 20-a idején) szombati esketést sem vállalnak.

És ha a jegyespár egy hajón, menet közben szeretné a szertartást?

Hivatalosan „természetesen” nem lehetséges. Mert ugye megy a hajó, így az Anyakönyvvezető nem tud pontos helyszínt írni az igenek kimondására, mert a vőlegény kimondja az „X” hosszúsági és szélességi foknál, míg a menyasszony az „Y”-nál és az ugye tudjuk, hogy nem egy hely :-).

Ezen okok eredményeképpen született meg a Szertartásvezető szolgáltatás.

Egy Szertartásvezető nincs sem helyhez, sem időponthoz, sem szabályokhoz kötve, így – a hivatalos polgári ceremónia után (ezzel elkerülve a jogi problémákat), – a megerősítő szertartást úgy vezeti le, hogy a násznép azt hiheti, ez a hivatalos esküvő.

R-Visor Rózsáné Éberling Orsolya szertartásvezető
R-Visor Rózsáné Éberling Orsolya szertartásvezető

Szertartásvezető csapatommal hogyan segítünk immár 2010 óta?

Szertartásvezető kollégám a ceremóniára, mintha valóban anyakönyvvezető lenne, alkalmi ruhában, nemzeti színű vállszalagban érkezik, így a násznép, hacsak a Pár és tanúi el nem árulják, azt hihetik, hogy egy hivatalos polgári esketési ceremónián vesznek részt. Ezt az illúziót erősítendő díszes Aláírólapon történik az ünnepélyes bejegyzés, a Pár és a tanúk aláírása.

Szertartásvezetőim mégis mitől többek, mint egy Anyakönyvvezető?

Segítségünkkel a hivatalos polgári esketéssel ellentétben lehetőség van, hogy a jegyespár teljesen személyessé tegye a szertartás szövegét, menetét és helyét anélkül, hogy a különféle szabályokhoz alkalmazkodni kellene. A ceremóniát különféle módon színesíthetjük (gyertya-, homok- vagy fröccs ceremóniával, faültetéssel, esetleg kötelék szertartással) amik az együvé tartozást szimbolizálják, fogadalom tétellel, versmondóval, énekessel, hárfaművésszel, galambreptetéssel stb.) mindezt olyan helyszínen (étterem vagy szálló teraszán, erdő közepén, olyan hajón, ami közben megy, hegytetőn stb.) ahol, és ahogy a Jegyespár szeretné.

Segítünk a szertartás külsőségeinek megtervezésében, kivitelezésében is.

Szívesen adunk ötleteket, nálunk beszerezhetőek, megrendelhetőek a különféle kellékek (pl. homokceremónia kellékei), emellett szívesen közvetítünk fellépő művészeket (pl. énekes, gitárművész, csellós-hegedűs duó), illetve esküvőszervezőként – külön díjazásért – szívesen ajánlok olyan esküvői szolgáltatókat (dekoratőr, fotós, videós, vőfély, ceremóniamester, zenekar, DJ, cukrászda stb.) akikkel dolgoztam már együtt esküvőkön, így tudom, hogy megbízhatóak, profik a szakmájukban.

Fontosnak tartom, hogy jegyespárjaink biztonságban érezzék magukat, ezért a szertartás megtartására 100 %-os garanciát vállalunk.

Szertartásvezető kollégámmal akadályoztatása esetén, ha valami előre nem látható történik vele, például megbetegszik, a velünk szerződött jegyespárnak akkor sem kell aggódnia, hiszen többen vagyunk, így valamelyik Szertartásvezetőm biztosan levezeti az esketési szertartásukat.

2010-es megalakulásunk óta fontosnak tartom, hogy az esketési ceremónia megtartására Szertartásvezetőm másodmagával menjen, egy olyan segítő kollégával, aki a háttérből koordinálja a szertartást, jelzi a hangosítónak, hogy mikor induljon a zene, igény esetén a bevonulásnál segítse a jegyespárt, illetve, ha szükséges, akkor szól a pincéreknek, hogy hozhatják a pezsgőt.
Amikor csak tehetem, jómagam vagyok ez a személy, a háttérember.

Bízom benne, hogy a fent leírtak alapján azt szeretnék, hogy mi vezessük le esketési szertartásukat.

Ha IGEN-t mondanak, kérem, egyeztessünk időpontot egy személyes találkozóra, amikor részletesen meg tudjuk beszélni, hogy mit szeretnének, mik az elképzeléseik.

Addig is tekintsék meg szertartások képei albumunkat, illetve ha bármi kérdésük, kérésük van, kérem, keressenek bizalommal.

Sok boldogságot,

Rózsáné Éberling Orsolya
szertartás- és esküvőszervező,
az R-VISOR Esküvőszervező Iroda alapítója

R-VISOR az esküvő felügyelő

www.legjobblagzi.hu

https://sway.com/mGjaPeG1CmpojI2Q#st_refDomain=www.facebook.com&st_refQuer

R-VISOR Esküvőszervező Iroda
1084 Budapest, Déri Miksa u. 10.
Mobil: +36-30-456-9634
Tel.: +36-1-782-7936
Fax: +36-1-788-8253